INFORMATIE

De ene keer zit je met zijn allen aan een grote tafel vlaggen te schilderen, dan ben je in het bos een smokkelspel aan het spelen. Gegarandeerd dat je vies wordt! Helemaal gaaf wordt het als er een vuur gestookt mag worden, gewoon voor de gezelligheid en wat te zingen, of om eten op klaar te maken. (Tosti s, frikandellen, eieren, of een hele maaltijd.) Soms ga je ook met de hele groep een weekend of (halve) week weg. Dat noemen wij een kamp. Dan slaap je in een andere blokhut, maar liever nog in een tent. En heel soms zelfs mag je zelf een tent van plastic zeil. Dat is bij scouting allemaal heel normaal. Je zult nu misschien denken dat dat allemaal niets voor jou is. Maar als je jong bent, wel van een grapje houdt en graag samen met andere kinderen speelt is Scouting toch de juiste plaats voor jou. Als je iets niet kunt, geeft dat niets, dat leren we je dat wel. Wil je meer weten over de verschillende activiteiten die we met de hele groep doen, klik dan hierboven op een van de knoppen. Wil je weten wat je bij je eigen leeftijdsgroep allemaal kunt doen, kijk dan bij speltakken boven.

Wat is Scouting ?

Scouting Panta Rhei uit Nuenen is onderdeel van Scouting Nederland. Wekelijks biedt scouting een zeer gewilde en plezierige vrije tijdsbesteding aan 90.000 kinderen en 30.000 vrijwilligers. Scouting Panta Rhei heeft als een van de 1300 verschillende groep de doelstelling om een plezierige beleving van de vrije tijd te bieden aan meisjes en jongens en daardoor een bijdrage leveren aan de vorming van hun persoonlijkheid. Plezier maken met leeftijdsgenoten staat daarbij voorop. In de loop der jaren zullen de leden steeds meer zelfstandigheid toe mogen passen.
Wij als scouting Panta Rhei menen ons te kunnen onderscheiden en meten met andere groepen door het toelaten van meer vrijheden in het organiseren van programma s, gedragingen van (jeugd)leden en in de sturing van de (gehele) groep. Dit is een bewuste keuze omdat wij van mening zijn dat iedereen al te veel MOET. Wel is het van belang dat met deze gegeven vrijheid geleerd wordt om te gaan, zowel door stafleden als leden. Bij Scouting Panta Rhei mag dus veel, maar niet alles. Het leren omgaan met en vaststellen van grenzen is een van de belangrijkste lessen die je bij ons kunt leren. Deze wijze les leren wij onze jeugdleden al meer dan zestig jaar.
Daarnaast is er natuurlijk volop plaats om samen met ander kinderen of jongeren van jouw leeftijd samen te spelen en te werken, dingen te ontdekken en plezier te maken. Binnen Scouting is het programma iedere week anders. Dit zorgt ervoor dat het eigenlijk altijd leuk is.

Waar vind je ons?

Scouting Panta Rhei draait vanaf 1 januari 2011 al haar programma's vanaf de nieuwe locatie aan de pastoorsmast 12 in Nuenen. Op dit terrein hebben we de beschikking over een mooie nieuwe blokhut aan de rand van het bos. Het buitenterrein is voorzien van allerlei scoutingonderdelen zoals een pionierveld, een sportveld, een kampvuurcirkel en een avonturenberg. Iedere vrijdagavond en zaterdag is er altijd wel iemand te vinden op het terrein. Misschien heb je wel eens van Nuenen gehoord, een beroemde schilder heeft hier een kleine 125 jaar geleden een paar jaar geschilderd. Vincent van Gogh. De aardappeleters zijn binnen onze gemeentegrenzen geschilderd. De gemeente Nuenen bestaat verder nog uit Gerwen, Nederwetten en Eeneind. Als je meer wilt lezen over de omgeving van Nuenen kun je het beste op onze verhuurpagina kijken, daar hebben we behalve de contactgegevens van onze verhuurder meer informatie over Nuenen en wat er zoal (voor jeugd) te bleven is.