Scouting Panta Rhei Nuenen

Staf worden.

Als je bij ons leidster of leider wilt worden kun je dat op dezelfde manier aanpakken. Voor leiding hanteren wij wel een minimum leeftijd van 16 jaar, afhankelijk van de speltak. Als je drie weken mee gekeken hebt of het iets is voor jou, moet je bij de gemeente een verklaring van goed gedrag halen. Deze geeft ons enige zekerheid over je goede bedoelingen naar onze kinderen toe. Deze VGA is sinds kort gratis aan te vragen. Aan het leiderschap zitten verder geen kosten verbonden met uitzondering van de aanschaf van het uniform. Wel wordt er verwacht dat je je tijd ter beschikking stelt aan de groep.Vanaf 2011 wordt je vaardigheid als staflid automatisch verbeterd en getoetst doordat wij actief deelnemen aan de Scouts Academy.​

Lid worden.

Scouting Panta Rhei zet ieder weekend in de periode van september tot ongeveer juli (afhankelijk van de vakantieperiode en vlooienmarkt) haar deuren wijd open voor kinderen en jongeren in de leeftijd van 4,5 jaar tot 23 jaar. Daarnaast is Scouting Panta Rhei altijd nog op zoek naar een enthousiaste aanvulling van haar stafteam. Lid worden gaat heel gemakkelijk. Je kunt tijdens de draaitijden altijd langs komen. Als er iemand is kan die jou vast verder helpen. Maar omdat wij niet al onze programma s draaien op onze blokhut is het verstandiger om eerst even contact op te nemen met ons secretariaat of groepsbegeleider. Voor de contactgegevens kun je kijken onder het knopje contact.

Nadat je drie keer vrijblijvend hebt meegedraaid wordt het tijd om te besluiten of je lid wilt worden. Hiervoor krijg je een inschrijfformulier mee, wat geheel ingevuld weer ingeleverd moet worden bij de leiding van de speltak. Je gaat dan ook contributie betalen. Indien je het lidmaatschap wilt beeindigen, vul je weer een formulier aan waarna de contributie inning gestopt wordt.

Naast jeugdleden zijn we ook op zoek naar bestuursleden, vrijwilligers om mee te helpen met NL Doet of onze vlooienmarkt. Ook zijn wij actief in de ondersteuning van schoolgaande jeugd die een mooie maatschappelijke stage willen lopen in het kader van de WMO.

LIDWORDEN